slider01.jpg slider05.jpg slider_01.jpg slider_06.jpg slider_04.jpg slider_03.jpg

Corona update 12 januari | training en onderlinge competitie

13-1-2021  |
Het nieuws van gisteravond rondom verlenging van de Corona maatregelen is vandaag natuurlijk compleet overschaduwd door alle PostcodeKanjer berichten.

Dat neemt niet weg dat we jullie graag informeren over de gevolgen die de maatregelen hebben voor onze hockeyclub. In de vorige MHCV Corona update hadden we al een beetje rekening gehouden met een verlenging van de maatregelen die gisteravond is aangekondigd.

De velenging van de maatregelen betekent dat de geplande hervatting van de competitie op 30 januari niet door gaat. De KNHB komt einde deze week met een nieuw scenario. Zodra de KNHB hierover meer bekend maakt, melden we dit natuurlijk meteen via de website.

Aangezien de jeugd mag blijven sporten gaan we vanaf komend weekend (16 januari) weer starten met onderlinge competitie voor jeugdteams.
Vanaf maandag 18 januari starten de trainingen voor de jeugdteams.
Check voor jouw trainingsschema de Lisa app. Het kan voorkomen dat trainingen uitvallen of op afwijkende tijden/velden ingepland worden.

Houd je aan de bekende maatregelen:
Kom maximaal 15-10 minuten voor je training/wedstrijd op het sportpark, wacht tot het team voor je het veld heeft verlaten en vertrek direct na je training/wedstrijd van het vel/sportpark.
Houd buiten het veld 1,5 meter afstand van elkaar. Houd ook op het veld zoveel mogelijk 1,5 meter afstand van elkaar en van je trainer.
Heb je ziekteverschijnselen kom dan niet hockeyen en laat je testen.
Houd je aan quarantaine voorschriften na reizen en bij besmetting van jezelf of bij je huisgenoten.

Over het weer...
In de weken tot de voorjaarsvakantie zal het weer een grote rol spelen bij veilig hockeyen. Als weersomstandigheden niet optimaal zijn of leiden tot voorspelbare bevroren of gladde velden, informeren wij jullie zo vroeg mogelijk via de website over het doorgaan van wedstrijden en/of trainingen. Lees dus steeds het nieuws op de website voor je training of wedstrijd.

De onderlinge competitie wordt de komende weken zoveel mogelijk gepland op zaterdag en zondag middag. Daar waar mogelijk wordt maar één veld gebruikt zodat bij gladheid van veld 1 op veld 2 gespeeld kan worden. We voorkomen hiermee teleurstellingen door afgelastingen.

Wanneer zijn de velden bespeelbaar?
Ligt de (lucht)temperatuur onder 4 graden dan bevriezen de velden. Veld 1 is daar veel gevoeliger voor dan veld 2. Als veld 1 bevroren is mag het niet gebruikt worden. Veld 2 kan tot min 10 graden gebruikt worden.
Lage temperatuur in combinatie met (hoge) luchtvochtigheid zorgt ervoor dat de velden glad worden. Ook hiervoor is veld 1 gevoeliger dan veld 2.
Het is gevaarlijk om op een glad veld te trainen. Jullie trainers krijgen instructie om op het juiste moment trainingen te stoppen indien velden glad worden.