slider05.jpg slider_01.jpg slider_03.jpg slider01.jpg slider_04.jpg slider_06.jpg

MB3 speelt laatste wedstrijd van het seizoen

3-7-2021  |
Zaterdag 3 juli heeft zich in de ochtenduren op het hoofdveld van MHC Voorhout een titanenstrijd afgespeeld. Nadat de bitjes pasklaar waren gemaakt, de juiste hockeysticks uit het materiaalhok waren geselecteerd en het waterveld vers besproeid was, betraden de dames van de MB3 en een speciaal voor de gelegenheid samengesteld gelegenheidsteam, bestaande uit ouders, broertjes, zusjes en de trainer, het veld voor een memorabele wedstrijd.

Voordat het beginsignaal werd afgegeven, werd aan de niet-hockeyers, geholpen door de MB3, nog even de gelegenheid gegeven om zich een aantal basis technieken eigen te maken. Zo speelde Felica haar vader Robin in, door snoeiharde stuiterballen naar hem toe te slaan, die deze vervolgens zonder probleem begon aan te nemen. Later in de wedstrijd heeft hij hier regelmatig voordeel uit weten te halen door menige lange bal perfect aan te nemen en deze verder richting cirkel te brengen! Ook werden voor de wedstrijd een aantal basisregels uiteengezet (zoals het niet bestaan van buitenspel) en werd afgesproken, aangezien er zonder keepers werd gespeeld, om de bal niet te slaan en bij doelpogingen laag te houden.

Om aan de geoliede machine van de MB3 enigszins weerstand te kunnen bieden was het voor het gelegenheidsteam vooral van belang om zo tactisch mogelijk het team op te stellen. Nu de regels duidelijk waren, konden  de voetballende broers, Thijs en Sander, links- rechtsmidden opgesteld worden, waarmee optimaal gebruik gemaakt kon worden van het loopvermogen en tactisch inzicht van beide heren. De linker flank werd versterkt door de vader van Bente, anticiperend op het feit dat de MB3 vooral zou proberen de aanval over rechts op te bouwen. Feico, de trainer, werd als mid-mid opgesteld (speciale dank aan Anouk voor de suggestie om Feico uit te nodigen!). Er werd een verdedigende muur opgesteld, met Marieke, Erica, Meerten en Olav. De rest van de teamleden, met o.a. Robin, Jorine en Nico, werden hoog opgesteld, om zoveel mogelijk hoge druk te kunnen zetten. Hierbij hebben vooral Annelinde en Florine tijdens de wedstrijd menige doelkans weten te creĆ«ren.  Natuurlijk werden Jorine en Nico als ouders van Sophie in de voorlinie opgesteld, aangezien de genetische basis voor het invullen van deze positie toch duidelijk aanwezig is.

Daar waar de MB3 toch eigenlijk de gedoodverfde favoriet was, wist het gelegenheidsteam toch te verrassen door als eerste te scoren. Door het ijzersterk verdedigingswerk, waarbij vooral de vader van Bente, Marieke en Erica ongekende faam hebben opgebouwd, wist het gelegenheidsteam deze stand zelfs vast te houden tot het einde van de eerste helft. In de tweede helft werd echter al snel duidelijk dat de BM3 niet van plan was om het gelegenheidsteam met de overwinning naar huis te laten gaan. Het natuurlijk respect voor ouders werd tijdelijk geparkeerd en het counterspel, dat de MB3 het afgelopen seizoen regelmatig heeft laten zien, werd genadeloos ook losgelaten op het gelegenheidsteam. Met een einduitslag van 3-1 op het scorebord wist uiteindelijk de BM3 als overwinnaar het veld te verlaten.

Het was een geweldige ochtend en we hebben er met z'n allen van genoten. Een mooie afronding van het seizoen!
Olav Houben, Coach MB3, Corona seizoen 2020-2021