slider_06.jpg slider_03.jpg slider01.jpg slider_04.jpg slider05.jpg slider_01.jpg

Hockeymannen met vechtlust naar winst tegen Zwaluwen

27-11-2022  |

Na een paar nipte verliespartijen wilde Voorhout de laatste wedstrijd voor de winterstop nog een goed resultaat halen. Het zag er in het laatste kwart niet naar uit, maar Voorhout vocht zich uit geslagen positie met goed hockey naar de winst 4-3.

Voorhout zit dit jaar na hun promotie in de kelder van de 3eklasse van competitie. Zondag kwam middenmoter Zwaluwen op bezoek op Sportpark Elsgeest. Beide teams begonnen met volle energie aan de wedstrijd en gaven elkaar niets cadeau. Toch nam namen de mannen uit Utrecht na 10 minuten een voorsprong door met een strafcorner de 0-1 te scoren. Het spel ging over en weer en beide teams gingen voor de winst. Voorhout kwam na 16 minuten verdiend op de 1-1 uit een strafcorner van Timo van Katwijk die laag in de hoek scoorde. Het 2e kwart gaf hetzelfde beeld. Beide teams waren tegen elkaar opgewassen. Zwaluwen kreeg een strafcorner en waren dodelijk met een tip-in die de 1-2 liet aantekenen. Met deze stand ging beide teams de rust in. In het 3e kwart gebeurde er niet zoveel. Beide teams kregen kleine kansjes, maar Zwaluwen wilde niet en Voorhout kon niet. Het 4e kwart werd het hoogtepunt van de middag. Na 6 minuten kwam het team uit Utrecht op de 1-3 en iedereen dacht dat de wedstrijd gespeeld was. Coach Bart Wisbrun van Voorhout wisselde een paar spelers en liet het team één op één spelen. Met vechtlust, energie en goed hockey werd Zwaluwen daarna overlopen. De Utrechtenaren werden eerst gewaarschuwd door een strafcorner die door de keeper tegen de kruising werd getikt maar daarna kwam de verdiende aansluittreffer op naam van jeugdspeler Tom van der Laan, 2-3. Timo van Katwijk zorgde voor de 3-3 en Voorhout ging door. Voorhout verscheen keer op keer gevaarlijk in de cirkel en de mannen uit Utrecht moesten alle zeilen bij zetten om Voorhout van het scoren af te houden. In de laatste minuut kreeg Voorhout loon naar werken. Ruben Piekaar scoorde uit een onmogelijke hoek via een voet van de tegenstander de 4-3. Eindelijk weer eens 3 punten voor MHC Voorhout en men kan met een goed gevoel de winterstop in. De mannen hervatten de veldcompetitie op 12 maart 2023.

De foto's zijn niet van de beste kwaliteit door de invallende duisternis maar zijn te bekijken op FB. Groetjes Mart