slider_03.jpg slider01.jpg slider_06.jpg slider_01.jpg slider_04.jpg slider05.jpg

De Groen Commissie

17-9-2010  |

Het is waarschijnlijk bijna niemand ontgaan. Ons clubhuis is van binnen al behoorlijk veranderd. De wanden zijn opnieuw geverfd. De firma strandmeubel.nl heeft nieuwe meubels geleverd en een informatie wand geplaatst. De vierkante witte platen aan het plafond zijn in ere hersteld en zijn iets hoger opgehangen. Tevens is er nieuwe verlichting aangebracht.

Ook heb ik vele malen de vraag gekregen of het veel werk en moeite was het plafond blauw te verven. Ik kan u vertellen, dat dit het meest makkelijke onderdeel van het oppimpen was. Het plafond was al blauw en is ongewijzigd gebleven.

Hoe nu verder. Eerdaags gaan wij beginnen met het wijzigen en opknappen van de bar. In overleg met de barcie zijn wij tot een nieuwe indeling gekomen en de komende weken zal hier aan gewerkt worden. Tijdens de verbouw gaat de verkoop gewoon door en zal de overlast tot een minimum worden beperkt.

Al met al werken wij met veel plezier aan een clubhuis dat er weer verzorgd uitziet.

Uw zult zich mogelijk wel afvragen waarom dit stukje “groen commissie” is genoemd terwijl ik u tot nu uitsluitend hebt geinformeerd over het oppimpen.

Het is ook ons opgevallen dat het groen en ook onkruid langs de velden de laaste tijd behoorlijk is gegroeid. In tegenstelling tot het oppimpen (dit was een eenmalige actie) is het bestrijden van het groen en onkruid een terugkomend fenomeen. Dat betekent voor de vereniging dat wij hier geen betaalde krachten voor kunnen inhuren. Dit is te kostenverhogend. Het Bestuur heeft daarom bedacht en besloten tot het oprichten van een nieuwe commissie. De Groen Commissie. U raadt het al. Deze commissie zal in samenwerking met het bestuurslid Accomodatie een plan opstellen om m.n. het onkruid langs de velden permanent te bestrijden.

Wij zoeken dus leden of ouders van leden of overige familieleden van leden die zitting wil nemen in deze commissie. Ons voorstel is dat deze commissie uit 3-4 personen bestaat. De belangrijkste taak van deze commissie is het onkruidvrij houden van de terreinen die tot de vereniging behoren.

Omdat wij van mening zijn dat een aantal taken niet in deze commissie thuis horen zijn wij in gesprek met de Gemeente Teylingen te zorgen dat zij m.n. het groen langs en achter de velden behoorlijk terugsnoeien.

Dus leden en, iedereen die van mening is dat ons terrein rondom de velden er ook verzorgd uit moet zien, kunnen zich bij mij of de andere leden van Het Bestuur.

De arbeidsvoorwaarden zijn niet marktconform. Zo bieden wij u zelf 350 vrije dagen, is de vergoeding gemaximeerd tot enkele consumpties en zal u worden overstelpt met vele schouderklopjes, bedankjes en complimenten.

Walter Jurg, Bestuurslid Accomodatie.