slider_01.jpg slider_06.jpg slider_04.jpg slider05.jpg slider_03.jpg slider01.jpg

Sponsoring en het gebruik van het clublogo

30-8-2012  |

Beste ouders,

Wij begrijpen dat u uw team in een uniform jasje, truitje of jackje wilt steken. Zo’n initiatief juichen wij toe. Het geeft een positieve uitstraling aan het team. Hou er rekening mee dat aan de opdruk en aan het gebruik van de officiële verenigingsnaam en het verenigingslogo strikte regels zijn verbonden.

Achtergrond:
Het logo is eigendom van de vereniging en het bestuur beschikt en bepaalt omtrent het gebruik ervan.

Het gebruik en toepassing van het logo is voorbehouden aan de vereniging en de officiële sponsor LJ-Sport.

Dit betekent dat kleding met logo alleen door LJ-sport verkocht wordt en niet door een andere sportwinkel. Anders gezegd, derden mogen niet gebruik maken van het logo. Het logo mag dus niet door anderen gedrukt worden op kleding.

Sponsoring
De officiële vorm van sponsoring is de volgende: een sponsor ondersteunt een team, steekt het team in de kleding (bijv. trainingspak), doneert / reserveert een klein budget opdat o.a. extra trainingen of stages, clinics etc. ook georganiseerd kunnen worden. De kleding moet aangeschaft worden bij de clubsponsor LJ-Sport (zie boven), omdat logo en verenigingsnaam gebruikt moeten worden (bijv. MHC Voorhout JA1). De sponsor mag natuurlijk zijn naam op de kleding drukken. De sponsor gaat een meerjarig contract aan met de club; reden daarvoor is dat het jaar daarop het volgende team gebruik kan maken van dezelfde kleding. De sponsor krijgt er ook iets voor terug, bijv. een banner op de site. De vereniging is ook verantwoordelijk voor de inname en hergebruik van de kleding, m.a.w. de kleding is "eigendom” van de vereniging en spelers moeten zorg dragen voor de de kleding.

De informele vorm, bijvoorbeeld kinderen van een team ineen blauwe trui / jack steken die niet gekocht zijn bij LJ-sport zou kunnen, maar daar geldt de regel dat noch het clublogo noch de officiële clubnaam MHC Voorhout erop gedrukt mogen worden.

Elk initiatief juichen wij toe, begrijpelijkerwijs gaat onze voorkeur naar de officiële vorm van sponsoring.

Namens het bestuur,

Rinus Vincentie