slider05.jpg slider_06.jpg slider_03.jpg slider01.jpg slider_04.jpg slider_01.jpg

Dames 1 te sterk voor HCRB 6-1

2-4-2023  |

Na 3 verliespartijen na de winterstop was er eindelijk weer een lach op de gezichten van de Voorhoutse hockeydames. Na een goede partij hockey werden de hockeysters uit Reeuwijk/Bodegraven met groot verschil verslagen.

Na het verlies in het begin van de 2e helft van de competitie waren de dames uit Voorhout gezakt van de 4e naar de 6eplek in de competitie. Om weer aansluiting te krijgen met de plaatsen boven hen moest er vandaag gewonnen worden. Voorhout begon sterk en fel en gaf HCRB geen kans om in de wedstrijd te komen. Binnen 5 minuten scoorde Noor de Witte de 1-0 door van links de cirkel in te komen en de keepster met een laag schot kansloos te laten. Even later was het Amy van Dam die met een uitgespeelde strafcorner in de korte hoek de 2-0 liet aantekenen. Na een 15 minuten was het weer Amy van Dam die uit een strafcorner met een mooie sleeppush de 3-0 scoorde. Het Voorhoutse team kreeg nog wel kansen om de voorsprong te vergroten maar ging hier slordig mee om. In het 2e kwart werd niet meer gescoord en met de 3-0 stand gingen beide teams naar de thee. In het 3e kwart na de rust kwamen de dames uit Reeuwijk/Bodegraven verrassend op de 3-1 na een strafcorner. Toch lieten de Voorhoutse dames er geen misverstanden over bestaan dat zij deze middag de sterksten waren. Noor de Witte maakte de 4-1 en even later de 5-1. De wedstrijd was toen gespeeld. Jessy Heinicke maakte met een tip in op het einde van de wedstrijd de kers op de taart. Voorhout ging met een verdiende 6-1 van het veld en houdt de subtop in zicht.

Zie voor de foto's https://www.facebook.com/mhcvoorhout