slider01.jpg slider05.jpg slider_04.jpg slider_06.jpg slider_03.jpg slider_01.jpg

Hockeymannen van Voorhout kloppen Catwijck met 3-1

11-6-2023  |

De mannen van MHC Voorhout moesten vandaag tegen Catwijck. Deze wedstrijden tegen de streekgenoot zijn altijd speciaal. Bij winst kon Voorhout een plaatsje opschuiven op de ranglijst ten koste van Catwijck. Het werd een zeer goede wedstrijd van de Voorhouters, die Catwijck versloegen met 3-1.

Het hockeyseizoen loopt op zijn einde. Op het sportpark Elsgeest werd de wedstrijd gespeeld bij tropische temperaturen. Beide teams waren voorzichtig in de eerste minuten. Toch was het Catwijck dat al na 5 minuten een voorsprong nam. De Voorhoutse goalie verwerkte een bal verkeerd in de cirkel en daarvan werd direct geprofiteerd. Voorhout raakte bij deze 0-1 achterstand niet in paniek en bleef goed hockeyen. Catwijck trok zich terug en probeerde met snelle counters de score uit te breiden. Na 15 minuten kreeg Voorhout een strafcorner. Deze werd door Timo van Katwijk feilloos ingepushed. Beide teams stonden weer gelijk en waren aan elkaar gewaagd. In het 2e kwart veranderde het speelbeeld niet. Een goed rond spelend Voorhout tegen een op uitvallen met hoge ballen spelend Catwijck. Voorhout ging met een 2-1 voorsprong de rust in. Een splijtende pass door het centrum van de Catwijckse verdediging werd uit de lucht gepakt door Timo van Katwijk en passeerde daarmee op fraaie wijze de Catwijckse keeper. In het 3e kwart domineerde Voorhout de wedstrijd. Catwijck kon geen vuist maken en liep zich stuk op de Voorhoutse verdediging. In het 4e kwart ging Catwijck meer op de aanval spelen en daardoor kreeg Voorhout meer ruimte op het middenveld. Een paar minuten voor het einde werd Voorhouts goede spel beloond met een 3e goal. Uit een mooi uitgespeelde strafcorner scoorde Charles Gossens de verdiende 3-1 en Voorhout schuift daardoor een plaatsje op in de competitie.

Zie de foto’s op https://www.facebook.com/mhcvoorhout