slider05.jpg slider01.jpg slider_04.jpg slider_06.jpg slider_03.jpg slider_01.jpg

Dames 1 sluit af met een gelijkspel 2-2

16-6-2023  |

Voor de dames van Voorhout was dit de laatste wedstrijd van de competitie. Het werd een lastige wedstrijd tegen middenmoter Saxenburg die niet verloren mocht worden. Voorhout knokte zich terug van een 0-2 achterstand naar een verdiend gelijkspel 2-2.

Op een warm sportpark Elstgeest moesten de dames hun goede positie verdedigen in de middenmoot tegen Saxenburg uit Haarlem. Voorhout begon slap aan de wedstrijd. De eerste 5 minuten ging de wedstrijd nog wel gelijk op, maar daarna hadden de dames uit Haarlem het beste van het spel. Zij speelden feller en met enig fortuin kwamen zij na 10 minuten aan de leiding. Vanaf de zijkant van de cirkel werd de bal recht voor doel geslagen. Maaike van Dijk raakte ongelukkig de bal en deze verdween achter de kansloze goalie, 0-1. In het 2e kwart kwam Voorhout feller uit de startblokken maar dit leidde niet tot doelpunten. Beide teams gingen de rust in met de 0-1 op het bord.

In het 3e kwart waren beide teams tegen elkaar opgewassen. Saxenburg kwam met een fraaie aanval na 8 minuten op de 0-2. De bal werd op de kop cirkel gespeeld en liet keepster Lotte Dijksman, die de bal nog wel aanraakte, kansloos. Voorhout liet zich niet van de wijs brengen en ging door met goed en fel hockey. De beloning kwam uit een strafcorner net voor het einde van het 3e kwart. Jessy Heinicke rondde helemaal vrijstaand netjes af met een tip-in bij de 2epaal, 1-2. In het 4e kwart ging Voorhout voor de gelijkmaker en drong steeds sterker aan. Jessy Heinicke was dichtbij, maar haar bal belandde op de paal. Toch gaf Voorhout niet op. 5 Minuten voor tijd kreeg Voorhout weer een strafcorner. Amy van Dijk maakte de 2-2 en de verdiende gelijkmaker. Beide teams gingen nog voor de winst, maar het bleef bij dit gelijkspel na een enerverende hockeywedstrijd. Voorhout eindigde hierdoor op een mooie 6 plaats.

Kijk naar de foto's op https://www.facebook.com/mhcvoorhout