slider05.jpg slider01.jpg slider_01.jpg slider_03.jpg slider_04.jpg slider_06.jpg

Uitrusting

Iedereen die competitie speelt moet een clubtenue aanschaffen. Dat bestaat uit een shirt met een rokje voor de dames en een korte broek voor de heren. Daar horen lange kousen, kunstgrasschoenen, scheenbeschermers en een gebitsbeschermer bij.

Clubtenue MHC Voorhout
Wij spelen in:
  • een groen shirt met blauwe kraag met daarop het club logo
  • een donkerblauwe rok of broek
  • donkerblauwe kousen

Bij uitwedstrijden is het soms nodig dat het uit spelende team in een wit shirt speelt om het kledingonderscheid met de tegenstander te vergroten. Indien dit het geval is wordt het op de website aangegeven.

Aanschaffen
Het clubtenue van MHC Voorhout is verkrijgbaar bij LJ Sport te Sassenheim. Het shirt is daar tegen een gereduceerde prijs verkrijgbaar. Wie een heel nieuw tenue wil aanschaffen kan daar terecht. Daarbij komen nog de schoenen en de stick. Die zijn er in alle kleuren en maten; een eenvoudige stick is er al voor € 25,-, een dure kost tien keer zoveel. Trainen kan natuurlijk in gemakkelijk zittende sportkleding.

Bescherming
Het dragen van scheenbeschermers en een gebitsbeschermer tijdens wedstrijden is verplicht!! Deze verplichting geldt ook voor de trainingen. Hiermee wordt niet bedoeld dat hockey een gevaarlijke sport is, maar een ongeluk zit in een klein hoekje. Op de club wordt meestal vlak voor het seizoen een zgn. 'hapdag' georganiseerd, waar men een bitje kan kopen en deze passend kan laten maken.

Hockeyschoenen
Het schoeisel dat tijdens de wedstrijden en trainingen gedragen wordt is afhankelijk van het soort veld waarop gespeeld wordt. De meeste wedstrijden en de trainingen worden gespeeld op een kunstgrasveld, hoewel het ook nog wel eens voorkomt dat een wedstrijd op een natuurgrasveld wordt gespeeld. Voor het bespelen van een kunstgrasveld zijn speciale schoenen in de handel, terwijl voor het bespelen van een natuurgrasveld voetbalschoenen volstaan. In het wedstrijdschema in het clubblad zal voor zowel de thuis- als uitwedstrijden worden aangegeven op welke soort veld wordt gespeeld. Met kunstgrasschoenen kan ook op een gewoon grasveld worden gespeeld!

Let op: Het is op kunstgrasvelden absoluut verboden te spelen op schoenen met (stalen) noppen zoals sommige voetbalschoenen. Deze schoenen beschadigen makkelijk het (zeer dure) kunstgrasveld.

Uitrusting doelverdedigers
De dure uitrusting voor de doelverdedigers zoals legguards (beenbeschermers) handschoenen, helm, bodyprotector ed. wordt door de club per team in bruikleen gegeven.

Uitrusting zaalhockey
Voor het spelen van zaalhockeywedstrijden is extra nodig
+ zaalhockeystick
+ zaalhockeyschoenen