slider_01.jpg slider_03.jpg slider_06.jpg slider01.jpg slider05.jpg slider_04.jpg

Hockey bij MHC Voorhout

Hockeyen bij MHC Voorhout is ontzettend leuk!!!

Of je nu jong of oud bent, iedereen is welkom bij MHC Voorhout. We hebben diverse teams jongste jeugd, junioren en senioren. Daarnaast zijn er ook nog veterinnen en is er een trimhockey groep.

Hieronder een uitgebreider overzicht:

Leeftijdscategorieën:
  • 6-7 jaar, speel/leer-competitie groep F
  • 8-9 jaar, speel/leer-competitie groep E
  • 10-11 jaar, competitie groep D
  • 12-13 jaar, speelt in groep C
  • 14-15 jaar, speelt in groep B
  • 16-17 jaar, speelt in groep A
  • Heren/Dames >= 18 jaar
  • Veteranen Dames > ca. 30 jaar
  • Veteranen Heren > ca. 35 jaar

Jongste jeugd en Junioren
MHC Voorhout heeft een bloeiende jeugdafdeling. Kinderen vanaf 6 jaar kunnen al deelnemen aan hockeyactiviteiten. De 6-jarigen (F-training) spelen spelletjes en leren veilig met de bal en stick om te gaan.

Vanaf 7 tot ongeveer 11 jaar (F-competitie, E en D 8-tal) wordt er gestart met het spelen van competitie tegen andere teams uit de regio. Hierbij staat het opdoen van spelervaring voorop en is meedoen belangrijker dan winnen.

Jeugd van 12 tot en met 17 jaar speelt competitie. Het hockey is waar mogelijk meer prestatiegericht maar zeker spelen gezelligheid en teamspirit een belangrijke rol.

Seniorenteams
Voor iedereen vanaf 18 jaar bestaan de volgende teams:
  • Heren 1 (4e klasse)
  • Dames 2e, 3e en 4e klasse
  • Dames Veterinnen (met de competitie op zondag)
  • Dames Veterinnen (met de competitie op dinsdagochtend)
Bij alle seniorenteams is nog ruimte voor nieuwe leden. Indien nodig wordt er een nieuw team geformeerd en ingeschreven voor de competitie. MHC Voorhout is een groeiende vereniging: niet alleen bij de junioren, maar ook bij de senioren.

Trimhockey
Er is ook gedacht aan senioren die geen competitie willen spelen. Voor hen is er de mogelijkheid om trimhockey te spelen. Op zondagochtend wordt er dan getraind en na afloop gezellig met elkaar een kopje koffie of thee gedronken.

Gedragscode
Als u niet kunt trainen wilt u zich dan afmelden bij de trainer(s). Ook bij slecht weer kunnen de trainingen gewoon doorgaan. Een enkele keer vindt er een binnenactiviteit plaats. Bij twijfel of de training doorgaat bij erg slecht weer, staat dit vlak voor aanvang van de training op de website van de club vermeld.

De club probeert alle leden op een prettige manier in staat te stellen het hockeyspel te bedrijven.

De ontwikkeling en het aanleren van gedrag begint bij de jeugd. Daarom zal de MHC Voorhout onderzoeken of zij gebruik kan maken van het programma "Kanjers in de Sport”. Vooruitlopend op dit onderzoek wil de club nu al gebruik maken van de basisregels van dit programma en zullen de trainers en coaches hierover geïnformeerd worden.
Deze regels zijn:
  1. we helpen elkaar
  2. we vertrouwen elkaar
  3. we lachen elkaar niet uit
  4. niemand speelt de baas
  5. niemand doet zielig
  6. we hebben respect voor onszelf en anderen
In de praktijk komt het er gewoon op neer dat er een aantal afspraken zijn die ervoor moeten zorgen dat het voor het gehele team en de club leuk moet blijven om te hockeyen.

Hockey is een teamsport en daarom gelden tijdens de training en de wedstrijden de volgende regels:
  • op tijd zijn op de training en bij het verzamelen voor de wedstrijd
  • van tevoren afmelden als je niet kunt
  • bitje in & scheenbeschermers aan
  • als de trainer of coach praat zijn de spelers stil
  • zelf warming-up doen (vanaf B)
  • inzet & discipline

Hockey is een sport voor iedereen, dus meld je aan!