slider_04.jpg slider_06.jpg slider01.jpg slider_03.jpg slider_01.jpg slider05.jpg

Dames 1 maakt zevenklapper tegen Thor en de heren verliezen van Nieuwkoop

7-9-2020  |

Voorhout schoot in de eerste competitiewedstrijd uit de startblokken. Tegen de Leidse studentes werd het een afgetekende 7-0 overwinning.

Het hockey is net zoals het voetbal weer echt begonnen. Toch hangt er om de clubs op het Sportpark Elsgeest een surrealistisch Coronabeeld. Verschillende in-en uitgangen, publiek verspreid langs de lijn, beperkt aanbod van voedingswaren in de clubhuizen, overal ontsmettingsflesjes en ga zo maar door. Toch is iedereen weer blij dat men weer aan ”de bak” kan.De Voorhoutse dames hadden er zin in. Het werd direct duidelijk dat het team uit Voorhout een maatje te groot was voor de studentes uit Leiden.

In het eerste kwart kwam Voorhout door Micky Meerpoel op 1-0 en uit uitspeelstrafcorner op 2-0 door Merel Broekhof. Door het goede keeperswerk van de Leidse goalie bleef het tot de rust 2-0.Na de thee werd de weerstand gebroken door een keihard ingeslagen strafcorner van Amy van Dam 3-0. Vervolgens maakte Inge Braaksma met 2 goals het 3e kwart vol met 5-0. Het laatste kwart liet Voorhout de teugels een beetje vieren en kreeg keepster Lotte Dijksman eindelijk wat te doen. Toch liep Voorhout uit naar 7-0 door nog een goal van Merel Broekhof en de laatste van Cassandra Nieuwenhuizen. De zevenklapper was compleet met jarige uitblinkster Kirsten Bogert in hun midden en Voorhout kan zich opmaken voor de hoge ambities in dit nieuwe bijzondere seizoen.

De mannen kregen op de 1e competitiedag tegen Nieuwkoop direct al een sterke tegenstander. Voorhout bleek een maatje te klein te zijn en hoopte op een snelle counter. Deze counter was bijna raak in de 1e helft toen Jesse Ruijter vrij voor de keeper kwam. Door een goede redding van de keeper bleef het 0-0 tot de rust. Voorhout probeerde met een voortreffelijk keepende Sebastiaan van der Tas de nul te houden. In het laatste kwart ging Voorhout met 0-2 ten onder met een bal die net over de lijn ging en een snoeiharde push uit een strafcorner in de bovenhoek. Volgende week nieuwe ronde en nieuwe kansen.

De foto's komen op facebook:https://www.facebook.com/mhcvoorhout

Gr Mart