slider_04.jpg slider_06.jpg slider05.jpg slider01.jpg slider_03.jpg slider_01.jpg

Hockeydames op karakter naar winst tegen de Kraaien 3-2

25-9-2022  |

Na één winstpartij en één verliespartij moesten de dames van MHC Voorhout vandaag winnen tegen de Kraaien uit de Zaanstreek. Het werd een lastige wedstrijd met een fysiek sterke tegenstander en snelle spitsen. Voorhout behaalde na een 0-2 achterstand op karakter de volle winst op Sportpark Elsgeest.

De Voorhoutse dames begonnen goed aan de wedstrijd en zette de dames uit Wijdewormer direct onder druk. Dit resulteerde in 9 strafcorners in het 1e kwart. Door goed keeperswerk van De Zaanse goalie bleef het lange tijd 0-0, maar vaak zie je dan dat het doelpunt aan de andere kant valt. De Kraaien waren gevaarlijk op de counter met snelle spitsen. De eerste goal viel uit een snel uitgevoerde counter en Voorhout stond met 0-1 achter. Een beter spelend Voorhout kon niet voorkomen dat De Kraaien een tweede goal scoorden uit een ongelukkig moment tussen een verdedigster van Voorhout en de keepster waardoor Voorhout een eigen goal scoorde. Met een 0-2 achterstand en tegen de veldverhouding in ging beide teams de rust in. In het 3e kwart stelden de Voorhoutse dames snel orde op zaken. Na 4 minuten werd een mislukte strafcorner door Jessy Heinicke omgezet naar een fraai doelpunt in de lange hoek, 1-2. Drie minuten later scoorde Micky Meerpoel de gelijkmaker en Voorhout ging op zoek naar meer. In het 4e kwart scoorde Jessy Heinicke haar tweede en bevrijdende doelpunt met een mooi tip-in uit een strafcorner. De 3-2 gaven de dames uit Voorhout niet meer uit handen, al beleefde iedereen in de laatste minuten nog spannende momenten voor het Voorhoutse doel. De dames sleepten op karakter de buit binnen en hebben weer de aansluiting met de top.

Foto’s op FB https://www.facebook.com/mhcvoorhout Gr Mart