slider_01.jpg slider01.jpg slider_03.jpg slider_06.jpg slider_04.jpg slider05.jpg

Hockeymannen knokken naar een gelijkspel tegen Woerden 4-4.

2-10-2022  |

Na 2 wedstrijden in de competitie en een verloren bekerduel stonden de mannen van MHC Voorhout voor een moeilijke taak om 3 punten binnen te halen tegen Woerden. Het werd een mooie wedstrijd op het scherpst van de snede, waar beide teams attractief hockey lieten zien. Na een achterstand sleepte Voorhout uiteindelijk een punt uit het duel dat met 4-4 eindigde. Het beloofde een lastige wedstrijd te worden tegen Woerden dat de aansluiting zocht met de top van de competitie. Voorhout liet zich in het eerste kwart overbluffen door het snelle spel van de tegenstander. Binnen 2 minuten stond Voorhout met 0-1 achter uit een strafcorner. Door wisselingen tussen de middenvelders en spitsen kreeg het Voorhoutse team geen greep op het spel van de mannen uit Woerden. Binnen 8 minuten keek men tegen een 0-2 achterstand aan. Donkere wolken verschenen boven Voorhout. In het 2ekwart werd het een en ander recht gezet en mannen van Voorhout konden meer tegenstand bieden. Na een aantal minuten kreeg Voorhout een strafcorner en uit de rebound scoorde Louis van Paridon de aansluittreffer. Lang kon men niet genieten van de goal. Eén minuut later lag de bal weer achter de Voorhoutse goalie en het was 1-3. Voorhout knokte zich terug in de wedstrijd. Met een machtige pass van achteruit door Casper Akkerman werd op links een aanval opgezet die door Daan Meijer netjes werd afgerond, 2-3. Toch vergrootte Woerden weer de marge naar 2 door een strafcorner, 2-4. Op het einde van het kwart maakte Louis van Paridon met een verwoestende backhand de 3-4. Met deze stand gingen beide teams de rust in. Het 3e kwart was voor Voorhout en toonde veerkracht. Woerden werd onder druk gezet. Timo van Katwijk scoorde de verdiende 4-4. Op het einde van het kwart werd een strafcorner onreglementair op de lijn tegen gehouden en Woerden kreeg een strafbal. Keeper Sebastian van der Tas hield Voorhout op de been door deze te stoppen en men ging daarna het 4ekwart in. Het laatste kwart gingen beide teams voor de winst. Op het laatst kreeg Woerden nog 3 strafcorners en Voorhout in de laatste minuut ook één. Beide keepers liet zich niet meer passeren en stelden voor beide teams het punt veilig. Deze wedstrijd had alles in zich. Snel en goed spel, strijd en spanning. Voorhout doet goed mee in de 3e klasse.

Foto’s op FB https://www.facebook.com/mhcvoorhout

Gr Mart