slider_04.jpg slider_01.jpg slider01.jpg slider_06.jpg slider_03.jpg slider05.jpg

Hockeymannen vechten zich terug naar een gelijkspel 3-3

12-3-2023  |

Het was vandaag de eerste wedstrijd van de 2e helft van de veldcompetitie. De mannen van Voorhout kregen Saxenburg op bezoek die onderop de ranglijst stond. Een makkie werd het niet, maar met vechtlust en een zeker fortuin kwam Voorhout terug van een 0-3 achterstand en speelde uiteindelijk gelijk.

MHC Voorhout had in het eerste deel van de competitie verloren van Saxenburg en hadden nu wat goed te maken op Sportpark Elsgeest. Het team uit Haarlem kwamen beter uit de startblokken en waren scherper dan de mannen uit Voorhout. Zij lieten Voorhout komen en counterden snel. Binnen 5 minuten werd Voorhout al op achterstand gezet en de bezoekers kwamen door een mooie goal op 0-1. Een paar minuten profiteerden zij weer door fouten in het rommelige spel van Voorhout en lieten de goalie van Voorhout met een backhandschot kansloos. Met deze 0-2 ging Voorhout het 2e kwart in. Voorhout was de weg kwijt en vonden het naar elkaar wijzen belangrijker dan goed hockeyspel op de mat leggen. Het werd nog erger voor MHC Voorhout en met een 0-3 achterstand gingen beide teams de rust in. In het 3e kwart hervonden de mannen uit Voorhout zich en vochten naar een beter resultaat. Louis van Paridon gaf Voorhout weer hoop door de 1-3 te scoren. In het 4e kwart gingen alle remmen los en werd vol op de aanval gespeeld. Uit een strafcorner scoorde Timo van Katwijk 2-3 met een schitterend doelpunt in de kruising. Met nog 5 minuten te gaan kreeg Ruben Piekaar de bal wat gelukkig mee en scoorde met de backhand de 3-3. Onder protest werd het doelpunt goedgekeurd en beide teams sloten het tumultueuze laatste gedeelte van deze wedstrijd af met een gelijk spel.

Foto’s zijn te zien op FB https://www.facebook.com/mhcvoorhout